R.u.b.e box2d editor
Jeg har nettopp kjøpt RUBE fordi jeg planlegger å slippe ut et komplett fysikkspill og Box2D-funksjonene som tilbys var de tingene som overbeviste meg og var så populære så langt. Du kan bruke den til å visuelt opprette en rekke kollisjoner plassere dem på skjermen og redigere egenskapene sine. R.U.B.E. tilbyr også et omfattende skriptystem støtte for nesten alle Box2D-konstruksjoner og omfattende tilpassbarhet. Dette problemet er ikke eksklusivt for R.U.B.E. - Det er iboende i hvilken som helst teknologi som ikke er så vanlig som for eksempel PNG eller WAV. Under R.U.B.E. Hvis Loader er tilgjengelig for mange vanlige spillrammer og programmeringsspråk må du enten omprøve verktøykassen eller skrive din egen laster. Hvis ingen av dem oppfyller dine krav vil kildekode for kildekode inneholde notater om manglende funksjoner mange TODO kommentarer så forhåpentligvis vil det ikke være vanskelig å hoppe inn i. Andre verktøy som Physics Body Editor og PhysicsEditor fungerer godt for å lage kollisjonskartet for en kropp men er ikke laget for å samle komplette scener. Ja jeg elsker RUBE Jeg hadde et lysbilde i presentasjonen i går. Box2d-ytelsen på skrivebordet er bra men på mobile nettlesere er det vanligvis ganske forferdelig avhengig av scenens kompleksitet selvsagt. Resultatet er loadSpaceFromRUBE en funksjon som tar en R.U.B.E. Scene i JSON-format som input og skaper alle nødvendige organer former og ledd i et Nape Space-tilfelle. Selv om vi snakker om et veldig enkelt minispill gjør forskjellige nivåer en god del for å skape og opprettholde en fantastisk spillopplevelse Spilleren er interessert i en lang periode. Vi koden bare Det høres gal og ineffektivt men hvis laget ditt er veldig lite kan du noen ganger spare tid ved å ikke programmere en redaktør for en engangsoppgave. Forsøkte du å deaktivere alle fysikkobjekter til de vises på skjermen eller deaktiver dem eller fjern dem igjen på venstre side av skjermen.